Ångerrätt och retur

Vid köp av varor hos KlarOK gäller alltid 14 dagars ångerrätt för privatperson. Ångerrätt gäller ej för företag. Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela KlarOK och returnera varan. För mer information om din ångerrätt, se våra Köpvillkor.

1. Retur eller byte

1.1 Observera att vid ett byte lägger du som kund själv en ny beställning på den nya varan. Nya beställningen läggs mot det dagsaktuella priset på siten. Priser kan ej korrigeras i efterhand.

1.2 Så här gör du en retur eller ett byte hos KlarOK:

1. För att returnera en eller flera varor registrerar du en retur genom att besöka Kontakt-sidan på KlarOK
2. I ämnesrutan anger du ”Retur” och ditt ordernummer. OBS! Retur utan ordernummer kan inte expieras.
3. Fyll i samtliga efterfrågade kontaktuppgifter
4. I meddelande-rutan anger du vad som gått fel med leveransen
5. Uppge ditt mobilnummer allra sist i meddelandet
6. Invänta svar från KlarOK inom 5 arbetsdagar.

Sänd INTE åter din vara innan du fått svar från KlarOK.

1.3Returrätt gäller inte för följande typer av varor:
– varor med bruten försegling eller trasig förpackning/emballage;
– varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla;
– produkter med särskilda villkor

2. Återbetalning

2.1 Så fort din returnerade vara har anlänt hos KlarOK påbörjas processen för din återbetalning. Återbetalning kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du har valt, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Betalkort

3-5 bankdagar. Återbetalningen görs till samma kort som användes vid köpet.

Direktbetalning

3-5 bankdagar. Återbetalningen görs till samma konto som användes vid köpet.

Svea-faktura

Så fort vi har mottagit och registrerat din retur så meddelar vi Svea om att de ska korrigera fakturan alternativt göra en återbetalning till dig. De kommer att kontakta dig med ett formulär där du fyller i dina kontouppgifter så att de kan starta din återbetalning. Anledningen till att du måste uppge dessa är att Svea inte har tillgång till dina kontouppgifter pga banksekretess.

Svea Konto/Delbetalning

Så fort vi har mottagit och registrerat din retur kommer Svea att korrigera din faktura.

3. Reklamationer

3.1 Om något är felaktigt med din vara ber vi dig reklamera varan till oss så snart så möjligt samt skicka tillbaka varan. Du måste skicka tillbaka varan för att vi ska kunna godkänna en reklamation, vi förbehåller oss rätten att debitera för varor som ej returneras.

Så här gör du en reklamation hos KlarOK.se:

1. För att returnera en eller flera varor registrerar du en retur genom att besöka Kontakt-sidan på KlarOK

2. I ämnesrutan anger du ”Reklamation” och ditt ordernummer. OBS! Reklamation utan ordernummer kan inte hanteras.

3. Fyll i samtliga efterfrågade kontaktuppgifter

4. I meddelanderutan anger du vad som är fel med produkten

5. Uppge ditt mobilnummer allra sist i meddelandet

6. Invänta svar från KlarOK inom 5 arbetsdagar från det att vi mottagit returen

Sänd åter varan till den returadress som KlarOK uppger.

Märk adresslappen med ”Reklamation” och ditt ordernummer.
OBS! Reklamation utan ordernummer kan inte hanteras.

3.2 Ogiltiga reklamationer debiteras 250 kr i hanteringskostnad.